donderdag 22 december

22 december 2016 - Kaitaia, Nieuw-Zeeland

Afgelopen maandag vertrokken voor een week rondreizen in het noorden van New Zealand. We vertrekken rond 10 uur na de ochtendspits van Auckland. De reis richting het noorden leggen we langs de oostkust. Een mooie route met een stop onderweg boven op een berg met een prachtig uitzicht. De reis eindigt in Waipapa waar we 2 nachten blijven slapen. Het is wederom een slaapcabine, maar wel een ruime. Met de auto uitladen komen we er achter dat de koffer met kleding nog in Swanson bij Mary staat! Alleen de zwemkleding en broeken en de kleding die we aanhebben zijn aanwezig. Dat wordt dus verplicht shoppen. We hebben blijkbaar echt vakantie of zijn aan vakantie toe dat we steeds iets vergeten. Maar goed we zien het als een uitdaging en de pret is er niet minder om.

Dinsdag maken we een bootreis in de Bay of Islands. We stappen om 12:30 aan boord en genieten van de tocht richting hole in the rock. Het is een strak blauwe lucht en we genieten van de zon en uitzicht. Op de terugtocht stoppen we bij otehei bay waar we van boord gaan en een late lunch genieten aan het strand. Hier wil je wel blijven maar we nemen om 16:30 de boot terug naar piahia. Tijdens de feis onverwachts 3 dolfijnen gezien, het ging o snel dat we helaas geen foto hebben.

Woensdag vervolgen we de reis naar Kaitaia waar we ook 2 nachten verblijven. Onderweg makenwe een pitstop in Kerikeri waar we een wandeling maken vanaf het oudtste ztenen hiis totaan de rainbow falls. De wandeling van ongeveer 10 km heen en terug loopt hoog langs het water . We stopen nogmaals onderweg bij Cablebay waar we aan het strand onze benen strekken. Wederom een mooie tocht. Einde van de middag gaan we naar het strand in Waihara, het 90 mile beach, heerlijk een duik in zee.

Donderdag maken we de reis heen en terug naar Cape Reinga. Dit is de lange landstrook in het noorden met mooie uitzichten. We eindigen de heenreis bij de vuurtoren en wandelen en fotograferen wat af. Op de terugtocht stoppen we bij Tapotupotu bay voor de lunch. Helaas alles behalve brood bij ons dus doen we het maar met fruitrepen!  Ook stoppen we bij Te Paki stream waar ze in de duinen surfen. Verder gaat de reis terug en we eten uiteindelijk in Kaitaia. Na het eten rijden we nog even naar het strand bij Ahipara. Ook deze duik in de zee is heerlijk verkwikkend.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Truus en Theo:
    22 december 2016
    Toppie en zo herkenbaar. Geniet ze
  2. Hettie de Knegt:
    22 december 2016
    wat hebben jullie al veel gedaan he, net 2 welen weg maar het lijkt al veel langer. fijne kerstdagen
  3. Nel:
    26 december 2016
    leuk om zo alles te kunnen volgen en o te horen al heel veel kilometers afgelegd en heel veel gezien jullie kerst zit er bijna op nu gr nel
  4. Sandra:
    26 december 2016
    Alsof jullie al weken weg zijn met al die mooie verhalen! Enjoy!!